Επισκέπτες του χώρου μας

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015


ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ; Κατάταξη στον τεκτονισμό μέσω ίντερνετ;



  •  Πηγή: ekklisiaonline
ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ; Κατάταξη στον τεκτονισμό μέσω ίντερνετ;
Ότι το διαδίκτυο αποτελεί εργαλείο αλλά και συνάμα παγίδα το γνωρίζαμε. Ότι με ένα απλό σερφάρισμα μπορεί κανείς να βρει πληροφορίες για τα πάντα το ξέραμε κι αυτό, αλλά ότι θα υπήρχε ιστολόγιο προβολής του τεκτονισμού το μάθαμε χθες. Σε μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο, λοιπόν, το ΕΚΚΛΗΣΙΑOnline, έπεσε πάνω σε ένα ερώτημα "Να γίνω τέκτονας;"....
Σε ιστολόγιο στου οποίου η ονομασία παραπέμπει ξεκάθαρα στον τεκτονισμό παρουσιάζεται το εξής μεταφρασμένο από τα αγγλικά κείμενο, το οποίο μοιάζει να "στρατολογεί" νέα μέλη παρουσιάζοντας τα...καλά του τεκτονισμού, αρκεί να πληρείς κάποιες "προϋποθέσεις"!
Διαβάστε τι λέει: 
"Να γίνω Τέκτονας;
Σε κάποιο βιβλίο του 18ου αιώνα υπάρχει κεφάλαιο με τον ίδιο τίτλο. Ο συγγραφέας του περιγράφει την προδιάθεση που πρέπει κάποιος να έχει ώστε να ανταποκριθεί στις θυσίες τις οποίες θα υποστεί ως Τέκτων. Για όσους δεν έχουν αυτήν την νοοτροπία τους συνιστά αποχή. «Μην προσφέρεις τον εαυτό σου», λέει, «χωρίς να το σκεφθείς καλά».
«Διάβασε κάποια ιστορία του Τεκτονισμού από τις οποίες υπάρχουν αρκετές. Διάβασε τους λιβέλλους που γράφτηκαν εναντίον του. Τις Βούλες των Αφορισμών. Εξέτασε τις κατηγορίες που τους προσήψαν. Διάβασε κάποιο εμπνευσμένο βιβλίο σχετικά με τις αρχές του, για παράδειγμα το «Ηθική και Δόγμα» του Αδ. Albert Pike.
Μη πηγαίνεις υποκινούμενος από επιπόλαιη περιέργεια. Απλώς θα απογοητευθείς.
Μην εισέλθεις στο Τάγμα παρά μόνο με την σταθερή απόφαση να μελετήσεις τον Τεκτονισμό. Ο Τεκτονισμός μετέχει στην ουσία κάποιων φυσικών φαινομένων, κάποιων αριστουργημάτων της τέχνης, στην μεγαλοφυΐα κάποιων ανθρώπων. Η πρώτη ματιά δεν ικανοποιεί, πρέπει κανείς να τα μελετήσεις για να τα κατανοήσει.
Μαζί με την αγάπη για το καλό και την αλήθεια θα πρέπει να έχεις κάποια
πνευματική έλξη προς την ποίηση που βρίσκεται μέσα σ' όλα τα πράγματα καθώς και μια κρίση διαμορφωμένη και από το συναίσθημα. Αν δεν τα 'χεις μην εισέρχεσαι. Θα βαρεθείς.
Εκείνος που συνδυάζει τον πολιτισμό της προόδου με τις παληές αναμνήσεις, ο οποίος αν και ασχολείται με θετικές επιστήμες μπορεί να κατανοήσει όλη τη γοητεία ενός μύθου, που αγαπάει τα έθιμα επειδή είναι παλιά, τις αντίκες επειδή είναι όμορφες, ακόμα και κάποιες προκαταλήψεις επειδή βρίσκονται στη ρίζα της ιστορίας των ανθρώπων, αυτός θα βρει ελεύθερο πεδίο για να εκδηλώσει τις τάσεις του.
Αν όμως αρχίσεις να σκέπτεσαι πώς αυτό θα επηρεάσει τα οικονομικά σου ή τις εκλογές, μην εισέρχεσαι.
Αν σε θρησκευτικά θέματα ξεκινάς με την προϋπόθεση ότι ο αντίθετός σου είναι ανόητος ή απλοϊκός, μη πλησιάζεις. Αν όμως σέβεσαι κάθε ειλικρινή άποψη ή αν, όντας θρησκευόμενος, μπορείς να συνεργάζεσαι μ' αυτούς που είναι λιγότερο από σένα ή καθόλου θρησκευόμενοι τότε προχώρησε. Κανείς δεν θα πληγώσει τα συναισθήματά σου κι εσύ δεν θα πληγώσεις κανένα.
Αν αντιλαμβάνεσαι τη μεγαλοσύνη των εννοιών ΘΕΟΣ και ΨΥΧΗ αλλά συγχρόνως έχεις την γνώμη πως η επιστήμη ορισμένων δεν διαφέρει πολύ από τον αγνωστικισμό άλλων, οι απόψεις σου ίσως βρουν ευχάριστη υποστήριξη.
Αν σαν γιατρός ή δικηγόρος, έμπορος ή υπάλληλος επιδιώκεις να βρεις εκεί πελάτες ή προστάτες θα απογοητευθείς οδυνηρά. Σαν υπάλληλος θα αντιμετωπίσεις την με λεπτό χιούμορ περιφρόνηση του υπουργού σου, αν είναι τέκτων, και ο αντικαταστάτης του θα σε στείλει ίσως σπίτι σου. Σαν έμπορος θα πετύχεις τόσο ο τεκτονισμός σου όσο και τα εμπορεύματά σου να θεωρούνται ύποπτα.
Αν, όντας φιλόδοξος, έχεις ικανότητες αντίστοιχες με τις φιλοδοξίες σου, προχώρησε. Πολλοί θα σε καταλάβουν πλήρως. Αν όμως ζητάς να βρεις ξυλοπόδαρα για τα κοντά σου ποδαράκια, μείνε μακρυά. Και για ακριβώς τον ίδιο λόγο.
Σαν πολιτικός, μην ονειρεύεσαι ότι θα αποκτήσεις οπαδούς στη Στοά. Θα επηρεάσεις μόνον αυτούς που ήδη σε ακολουθούν και ίσως θα τους χάσεις κι αυτούς και επιπλέον θα πρέπει να υποστείς και την κατηγορία ότι εισήγαγες δυσαρμονία μέσα στον ιερό της χώρο. Η πιθανή επιτυχία σου θα είναι πολύ σύντομη.
Αν οι απόψεις σου σε κατέχουν αντί να τις κατέχεις, αν έχεις την προδιάθεση να κατηγορείς τους άλλους, ή αν δεν είσαι περήφανος για το εκ γενετής σου δικαίωμα της ανεξαρτησίας σ' ότι αφορά σ' εσένα, στη μόρφωση των παιδιών σου, στη θρησκεία σου, στη δημόσια ή οικογενειακή ζωή σου, δεν θα αποκτήσεις ποτέ τα αναγκαία Τεκτονικά προτερήματα και δεν θα καταλάβεις ποτέ αυτούς που τα έχουν.
Αν είσαι ολοκληρωτικά απορροφημένος από το επάγγελμά σου, τις σχέσεις σου, τη θέση σου στην κοινωνία, μη πλησιάζεις. Γιατί να αναλάβεις υποχρεώσεις που θα σε καταπιέζουν;
Αν όλος ο χρόνος σου και τα οικονομικά σου είναι αναγκαία για την οικογένειά σου μην αφαιρείς τίποτα από ένα καθήκον που είναι πάνω απ' όλα. Η Στοά είναι μια παρακίνηση σε έξοδα. Είτε θα στενοχωριέσαι που δεν θα μπορείς να είσαι ίσος με άλλους ή θα παραβείς την αρχή μας του «Μη θυσιάζεις στην ευχαρίστησή σου κάτι που άλλοι δικαιούνται».
Αν είσαι υποχονδριακός, μείνε μακρυά. Αν όμως αγαπάς έναν λόγο στην ώρα του και ένα εύθυμο αστείο, να εισέλθεις.
Και μην έχεις αυταπάτες. Μη παρασύρεσαι από την ιδέα ότι χρωστάς θυσίες για την ανθρωπότητα, την πρόοδο και τα ρέστα. Οι Τέκτονες έχουν την τάση να γελάνε με τα μεγάλα λόγια για θυσίες κ.λπ.
Γίνε Τέκτων μόνο αν το θέλεις για το δικό σου καλό. Οποιοσδήποτε και να είσαι οι Τέκτονες θα τα πάνε θαυμάσια και χωρίς εσένα".
(Μετάφραση από παλαιό Αγγλικό κείμενο) http://www.aasr.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου