Επισκέπτες του χώρου μας

Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2015

Υπ. Παιδείας προς Ιεραρχία για τα θρησκευτικά: Μετατρέπεται σε μάθημα θρησκειολογίας-Το υπουργείο αποφασίζει!

 
  • Πηγή: Ekklisiaonline
Υπ. Παιδείας προς Ιεραρχία για τα θρησκευτικά: Μετατρέπεται σε μάθημα θρησκειολογίας-Το υπουργείο αποφασίζει!
Εθνικό διάλογο για τις αλλαγές στην Παιδεία, με «εμπλουτισμό του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ», εξαγγέλλει ο νέος υπουργός Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στο Βήμα, ενώ με αφορμή το θόρυβο που δημιουργήθηκε για το μάθημα των θρησκευτικών ξεκαθαρίζει «ότι είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει για την εκπαίδευση των μαθητών».
Ειδικότερα, ο κ. Φίλης αναφέρει ότι «το ν/σ θα εμπλουτιστεί με βάση το διάλογο που θα προηγηθεί. Το πολυνομοσχέδιο θα αποτελέσει μέρος του διαλόγου που θα γίνει για την εκπαίδευση. Είναι άλλωστε μια πρόταση κωδικοποίησης των αναγκαίων αλλαγών. Η συζήτηση για το πανεπιστήμιο πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις νέες πραγματικότητες που αφορούν στην παραγωγή της γνώσης» σημειώνει.
«Προφανώς και δεν θέλουμε να κυβερνάμε με ΠΝΠ, αλλά είμαστε αναγκασμένοι να παίρνουμε επείγουσες αποφάσεις» δηλώνει εξάλλου για την απόφαση του υπουργείου να αφαιρέσει από τα Συμβούλιο Διοίκησης των ΑΕΙ τη δυνατότητα επιλογής υποψήφιων πρυτάνεων και κοσμητόρων.
Σε ό,τι αφορά το μάθημα των θρησκευτικών, ο υπουργός δηλώνει ότι στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα, κάτι που αντιβαίνει τη σημερινή κοινωνική πολιτισμική πραγματικότητα. «Και η Ιεραρχία αντιλαμβάνεται τα προβλήματα που προκαλούνται από μια τέτοια αναχρονιστική επιβίωση. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μελετά τρόπους αναμόρφωσης του μαθήματος προκειμένου να γίνει μάθημα θρησκειολογίας και του φαινομένου του Θείου με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία. Το σχολείο είναι αναγκασμένο να σέβεται την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των πολιτών» επισημαίνει. Ο κ. Φίλης διευκρινίζει πάντως ότι δεν υπάρχει αντιπαράθεση με την Εκκλησία, οι ρόλοι είναι διακριτοί στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων, και είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει για την εκπαίδευση των μαθητών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου