Επισκέπτες του χώρου μας

Σάββατο, 31 Μαΐου 2014


Κυριακή 318 Αγίων Πατέρων: Ὀρθὴ πίστη δίχως ὀρθόδοξη πνευματικὴ ζωὴ εἶναι σὰν φαρμακεῖο χωρὶς φάρμακα!




σημεριν μέρα εναι φιερωμένη στος γνες τν γίων πατέρων τς πρώτης οκουμενικς συνόδου γι τν κατοχύρωση το τριαδολογικο δόγματος, τς βασικς λήθειας τς κκλησίας μας γι τν τρισυπόστατο Θεό.
ρθοδοξία εναι ποκλειστικς χρος τς ποκαλύψεως τς θείας ληθείας. ρθόδοξη κκλησία, ς Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, μοναδικ κα αθεντικ κκλησία το Χριστο, διαφυλάττουσα τν μπειρία ατς τς ποκαλύψεως, λαλε τ γλσσα τς ληθείας περ το Θεο, πως ποκαλύφθηκε στος προφτες, τος ποστόλους, τος πατέρες, τος γίους. Εναι κκλησία τς ποκεκαλυμένης ληθείας, τς ζώσης γιοπνευματικς μπειρίας, ν ξω π ατν πάρχει κάθε εδους διαστρέβλωση περ Θεο. Μικρς μεγάλες διαστρεβλώσεις ατς τς ληθείας, πο δηγον σ μικρς μεγάλες αρέσεις, παραπλανον τν νθρωπο, δν χουν τ δυνατότητα ν το διασφαλίσουν τ σωτηρία. Μία λήθεια, χι πολλές, μία κκλησία το Χριστο, χι πολλές, φο νας Χριστός, να τ βάπτισμα ες φεσιν μαρτιν, νας Σωτήρ, μία σωτηρία.
πρώτη οκουμενικ σύνοδος συνέταξε σύμβολο πίστεως, που διατρανώνεται πίστη σ να Θε Πατέρα, πίστη σ να Κύριο, τν ησο Χριστό, Θε ληθινό, γεννηθέντα π τν ληθιν Θε Πατέρα, κα πίστη στ γιο Πνεμα. Τρες ποστάσεις σ μία φύση, μία Τριάδα προσώπων διαίρετη, νωμένη σ μία παρξη, σ μία οσία. Οτε τρες θεοί, οτε τρία προσωπεα θεατρικο όλοι τρες τρόποι μφανίσεως στν στορία μις πρόσωπης θεότητος, λλ Θες γέννητος, γεννν κα προβάλλων, κα Θες γεννητς κα Θες προβαλλόμενος ξω π τς διαστάσεις το χρόνου. Θες Νος μ Θε Λόγο κα Θε Πνεμα. Κοινωνία γάπης προσώπων μ ξεχωριστς διαιτερότητες, τν γεννησία, τν γέννηση κα τν κπόρευση, λλ μ μία οσία, πως εναι να ποτάμι πο διακρίνεται κατ τν πηγή, τ νερ κα τ οή, κι ντούτοις εναι να.
Ατν τν νότητα τς γίας Τριάδος περασπιζόμενοι ο πατέρες τς πρώτης οκουμενικς συνόδου, τν μοναδικότητα τς οσίας κα τν τριαδικότητα τν ποστάσεων, κατσχυναν σους αρετικος καναν λόγο γι τ μονοπρόσωπον το Θεο, τν κτιστότητα το Υο κα το γίου Πνεύματος τ νομοούσιο ατν μ τν Θε Πατέρα. Ο γιοι θανάσιος, Νικόλαος, Σπυρίδων, λέξανδρος, Ευστάθιος κα σιος, ζντες τν λήθεια το σαρκωμένου Θεο, χοντες τν μπειρία τς γιότητος κα το φωτισμο, πέδειξαν τν ρθ περ Θεο πίστη μέσα π τ ρθ κατ Θεν βίωμα.
αρεση δν εναι πρωτίστως μία λανθασμένη διδασκαλία περ Θεο, λλ να λανθασμένο βίωμα, πο ποκρυσταλλώνεται στ συνέχεια ς λάθος δόγμα. Δν πλανται ποιος ζε σωστά· πλανται ποιος δν μπιστεύεται τ ζω τς κκλησίας κα θέλει ν βρ τν Θε μέσα π τν δρόμο ζως πο το χαράζει χαλασμένος λογισμός του. Ατς πο ζε λάθος Χριστό, διδάσκει κα λάθος Χριστό. σοι θέτουν αυτος κτς κκλησίας, σοι προσχωρον στν αρεση, εναι σοι πρωτίστως πέῤῥιψαν τν πνευματική, μυστηριακή, λατρευτικ κα σκητικ ζω τς κκλησίας. ν Πνεύματι γί δηγεται πιστς ες πσαν τν λήθειαν. ταν μως ζ ν πνεύματι λλοτρί ( νον νοείτω), τότε δηγεται στν πλάνη κα π κε στν πώλεια τς σωτηρίας του.
δελφοί μου· βλέπετε κι σες κα ρκετο τ μολογετε μ θαυμασμ πόσο συνεπες εναι ο διάφοροι αρετικο στ θρησκευτικά τους καθήκοντα, στν τρόπο ζως πο πιτάσσει πλάνη τους, πόσο πολ εναι διαβασμένοι κα κατηρτισμένοι σ διδασκαλίες αρετικές. κενοι δυστυχς στέκονται πέναντι στν νενομισμένη λήθεια μ ζλο κα συνέπεια, μες δυστυχς στεκόμαστε πέναντι στν ποκεκαλυμένη λήθεια μ διαφορία κα συνέπεια. Δν ρκε ρθόδοξη ταυτότητα, γι ν κατοχυρώσ τν ρθόδοξη διότητα. ρθ πίστη δίχως ρθόδοξη πνευματικ ζω εναι σν φαρμακεο χωρς φάρμακα. Δόγμα κα στάση ζως λληλοπεριχωρονται στν ρθοδοξία, γι ν φέρουν καρπόν.
Ν χουμε ζωντάνια στ ρθόδοξα πιστεύω μας, ν εναι δηλαδ πίστη μας γεμάτη ζωή, μεστ βιωμάτων θείας ζως κα ποκαλύψεως το ληθινο Θεο. τσι δν θ κινδυνεύσουμε ν βγομε κτς κκλησίας, κτς ληθείας, κα θ ξασφαλίσουμε να μερίδιο στν νωθεν κληρονομία. 

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου